Lewandowski królem nie tylko na boisku. Polak podbija „internety”


12 lutego 2016 Lewandowski królem nie tylko na boisku. Polak podbija „internety”

Wrzucasz pierwszy lepszy adres w przeglądarkę – Lewandowski. Idziesz na tramwaj – reklama z Lewandowskim. Otwierasz lodówkę – i jest 90-procentowe prawdopodobieństwo, że tam też „zaatakuje” cię Lewandowski. Napastnik Bayernu kompletnie zdominował nie tylko boisko, ale też media. Nic nie dzieje się jednak bez przyczyny.


Udostępnij na Udostępnij na

Medialna lawina ruszyła w październiku po słynnych już pięciu golach „Lewego” w dziewięć minut z Wolfsburgiem. Polak oprócz tego, że zapisał się w księgach rekordów Guinnessa, zyskał także promocję medialną wartą aż 115 mln złotych. Najczęściej pisano o nim po meczu Polski z Irlandią 12 października. „Lewy” zapewnił wtedy Polakom zwycięstwo i jednocześnie awans na Euro 2016 we Francji. W tym miesiącu tylko w Polsce ukazało się ponad 13 tysięcy publikacji na jego temat. 70% treści pochodziło z internetu.

Zaskoczeni takimi liczbami? Jeśli tak, to nie macie się czym ekscytować. Dopiero później bowiem zaczęło się totalne szaleństwo na punkcie Lewandowskiego. W listopadzie na temat Polaka ukazało się ponad 300 tysięcy materiałów. Boom rozpoczęły plotki na temat ewentualnego transferu napastnika do Realu Madryt.

http://i67.tinypic.com/6ibuh4.jpg

Równowartość reklamowa publikacji na temat Lewandowskiego w grudniu 2015 roku (Źródło: Psmm.pl)

W grudniu statystyki „Lewego” podskoczyły względem listopada jeszcze o 17 procent. Najwięcej hałasu zrobiła oczywiście Złota Piłka.

Bezkonkurencyjny w mediach społecznościowych

W ostatnim miesiącu 2015 roku aż 80% informacji o Lewandowskim pochodziło z internetu. Polski napastnik, jeśli chodzi o media społecznościowe, najbardziej popularny jest na Twitterze. Ze sportowych osobistości więcej followersów od „Lewego” ma tylko… prezes Boniek.

Konto „Lewego” jest jednak najbardziej angażującym i najczęściej wspominanym profilem na Twitterze. Jego tweety w 2015 roku cieszyły się największą popularnością w całej Polsce.

Trzy najpopularniejsze tweety 2015 roku w Polsce:

Na sukcesie Lewandowskiego zyskują praktycznie wszystkie media sportowe w naszym kraju. Polak wzbudza też ogromne zainteresowanie za granicą. Pojawia się na okładkach gazet (najczęściej hiszpańskich) i w głównych artykułach największych i najbardziej znanych portali sportowych na świecie. Napastnik udziela także ekskluzywnych wywiadów. Na społecznościowych kontach Bayernu nie ma dnia, żeby nie pojawiło się coś związanego z Lewandowskim.

Bayern promuje praktycznie każdy mecz zdjęciem Polaka. Niemcy zadbali także o polskich kibiców. Niektóre posty są pisane w naszym ojczystym języku. Jeszcze bardziej zwiększa to więc ich popularność.

http://i67.tinypic.com/iwsyeu.jpg

Bayern na oficjalnym fanpage’u na Facebooku pisze niektóre posty po polsku (Źródło: Facebook.com)

Nie bez powodu konto Lewandowskiego na Twitterze jest drugim najszybciej rosnącym w siłę profilem w Polsce. Robert ma za sobą fantastyczne występy w Bundeslidze i reprezentacji Polski. Jego statystyki są naprawdę imponujące. To oczywiście przekłada się na jego ogromną popularność i powoduje, że staje się on jeszcze bardziej atrakcyjny dla reklamodawców. Nie zdziwcie się więc, jeśli otworzycie lodówkę i znowu „wyskoczy” z niej Lewandowski.

http://i63.tinypic.com/1z1fbl1.jpg

Najbardziej medialni polscy piłkarze występujący w najlepszych ligach Europy (Źródło: Psmm.pl)

Dodaj komentarz

Zapraszamy do kulturalnej dyskusji.

Najnowsze