Wrzucasz pierwszy lepszy adres w przeglądarkę – Lewandowski. Idziesz na tramwaj – reklama z Lewandowskim. Otwierasz lodówkę – i jest 90-procentowe prawdopodobieństwo, że tam też „zaatakuje” cię Lewandowski. Napastnik Bayernu kompletnie zdominował nie tylko boisko, ale też media. Nic nie dzieje się jednak bez przyczyny.
Medialna lawina ruszyła w październiku po słynnych już pięciu golach „Lewego” w dziewięć minut z Wolfsburgiem. Polak oprócz tego, że zapisał się w księgach rekordów Guinnessa, zyskał także promocję medialną wartą aż 115 mln złotych. Najczęściej pisano o nim po meczu Polski z Irlandią 12 października. „Lewy” zapewnił wtedy Polakom zwycięstwo i jednocześnie awans na Euro 2016 we Francji. W tym miesiącu tylko w Polsce ukazało się ponad 13 tysięcy publikacji na jego temat. 70% treści pochodziło z internetu.
Zaskoczeni takimi liczbami? Jeśli tak, to nie macie się czym ekscytować. Dopiero później bowiem zaczęło się totalne szaleństwo na punkcie Lewandowskiego. W listopadzie na temat Polaka ukazało się ponad 300 tysięcy materiałów. Boom rozpoczęły plotki na temat ewentualnego transferu napastnika do Realu Madryt.
http://i67.tinypic.com/6ibuh4.jpg
Równowartość reklamowa publikacji na temat Lewandowskiego w grudniu 2015 roku (Źródło: Psmm.pl)
W grudniu statystyki „Lewego” podskoczyły względem listopada jeszcze o 17 procent. Najwięcej hałasu zrobiła oczywiście Złota Piłka.
Bezkonkurencyjny w mediach społecznościowych
W ostatnim miesiącu 2015 roku aż 80% informacji o Lewandowskim pochodziło z internetu. Polski napastnik, jeśli chodzi o media społecznościowe, najbardziej popularny jest na Twitterze. Ze sportowych osobistości więcej followersów od „Lewego” ma tylko… prezes Boniek.
Konto „Lewego” jest jednak najbardziej angażującym i najczęściej wspominanym profilem na Twitterze. Jego tweety w 2015 roku cieszyły się największą popularnością w całej Polsce.
Trzy najpopularniejsze tweety 2015 roku w Polsce:
— Robert Lewandowski (@lewy_official) September 22, 2015
@BSchweinsteiger Good luck in your new club! @ManUtd pic.twitter.com/Rgld4kYEMy
— Robert Lewandowski (@lewy_official) July 11, 2015
Merry Christmas everyone :-) pic.twitter.com/MOVv0fg04X
— Robert Lewandowski (@lewy_official) December 24, 2015
Na sukcesie Lewandowskiego zyskują praktycznie wszystkie media sportowe w naszym kraju. Polak wzbudza też ogromne zainteresowanie za granicą. Pojawia się na okładkach gazet (najczęściej hiszpańskich) i w głównych artykułach największych i najbardziej znanych portali sportowych na świecie. Napastnik udziela także ekskluzywnych wywiadów. Na społecznościowych kontach Bayernu nie ma dnia, żeby nie pojawiło się coś związanego z Lewandowskim.
Bayern promuje praktycznie każdy mecz zdjęciem Polaka. Niemcy zadbali także o polskich kibiców. Niektóre posty są pisane w naszym ojczystym języku. Jeszcze bardziej zwiększa to więc ich popularność.
http://i67.tinypic.com/iwsyeu.jpg
Bayern na oficjalnym fanpage’u na Facebooku pisze niektóre posty po polsku (Źródło: Facebook.com)
Nie bez powodu konto Lewandowskiego na Twitterze jest drugim najszybciej rosnącym w siłę profilem w Polsce. Robert ma za sobą fantastyczne występy w Bundeslidze i reprezentacji Polski. Jego statystyki są naprawdę imponujące. To oczywiście przekłada się na jego ogromną popularność i powoduje, że staje się on jeszcze bardziej atrakcyjny dla reklamodawców. Nie zdziwcie się więc, jeśli otworzycie lodówkę i znowu „wyskoczy” z niej Lewandowski.
http://i63.tinypic.com/1z1fbl1.jpg
Najbardziej medialni polscy piłkarze występujący w najlepszych ligach Europy (Źródło: Psmm.pl)