Reus: „Kokaino, nie zrobiłbym tego bez Ciebie” – czyli kolejna tragiczna akcja marketingowa


19 sierpnia 2014 Reus: „Kokaino, nie zrobiłbym tego bez Ciebie” – czyli kolejna tragiczna akcja marketingowa

Nowa kampania marketingowa „Pumy” wywołała spore zamieszanie na Twitterze. Kibice mieli niezły ubaw, a piłkarze… najedli się wstydu. Pokazujemy Wam kolejny przykład na to, jak nie powinno się robić marketingu.


Udostępnij na Udostępnij na

Niecały miesiąc temu pisaliśmy o beznadziejnej wpadce Manchesteru City i ostrzegaliśmy przed akcjami marketingowymi na Twitterze. Działacze „Pumy” raczej nie wzięli sobie naszych rad do serca, bo to, co wydarzyło się wczoraj na Twitterze przy udziale m.in.: Marco Reusa, Sergio Aguero czy Radamela Falcao, zdecydowanie przebiło wpadkę „The Citizens”.

„Puma” zaprosiła użytkowników Twittera, aby zaćwierkali do takich gwiazd jak: Marco Reus, Sergio Aguero, Radamel Falcao czy Mario Balotelli, obiecując, że dostaną szybką odpowiedź od samych piłkarzy. Jak obiecali, tak zrobili. Użytkownicy dostawali zdjęcia zawodników z dedykacją, autografem i hashtagiem #Fastergraph dedykowane właśnie do nich. Na początku wyglądało to całkiem przyzwoicie. Mario Balotelli był wyjątkowo grzeczny.

Twitterowcy szybko jednak zorientowali się, że zdjęcia są automatycznie wysyłane, a „Puma” używa właśnie ich twitterowych nazw kont. Natychmiast zaczęli więc je zmieniać. W ten oto sposób powstały nam m.in. takie cuda:

http://i2.mirror.co.uk/sport/football/news/article4070737.ece/binary/Screen-Shot-2014-08-18-at-162802.png
Marco Reus: „Kokaino, nie zrobiłbym tego bez Ciebie”

http://i3.mirror.co.uk/sport/football/news/article4070871.ece/binary/Screen-Shot-2014-08-18-at-164909.png
Sergio Aguero: „GIROUDJESTLEPSZY, dziękuję za wsparcie w każdej chwili, zarówno na boisku, jak i poza nim”

http://i1.mirror.co.uk/incoming/article4069711.ece/binary/Falcao-Puma-Liverpool-tweet.png
Radamel Falcao: „Liverpoolrobisobiedobrze [to taka delikatniejsza wersja], fani tacy jak Ty są poza każdym zwycięstwem”

Zainteresowani piłkarze na pewno nie byli zachwyceni, kiedy zobaczyli, jakie treści umieściła „Puma”, posługując się ich wizerunkami. Twitterowcy mieli za to niezły ubaw, a o niefortunnej akcji marketingowej szybko dowiedziały się wszystkie media.

Dodaj komentarz

Zapraszamy do kulturalnej dyskusji.

Najnowsze