„Spytaj Jezusa”, czyli City pokazuje, jak nie robić marketingu


29 lipca 2014 „Spytaj Jezusa”, czyli City pokazuje, jak nie robić marketingu

Rozwój mediów społecznościowych wykorzystywany jest już we wszystkich dziedzinach życia. W futbolu – od dawna. Trzeba jednak bardzo uważać: jeden fałszywy ruch i można stać się pośmiewiskiem, zaliczyć spektakularną wpadkę albo przyciągnąć stado osobników określanych mianem "trolli".


Udostępnij na Udostępnij na

Jednym z najintensywniej wykorzystywanych przez kluby oraz piłkarzy narzędziem do komunikacji z kibicami jest Twitter. Spory odzew uzyskała chociażby akcja #DareToZlatan, a coraz bardziej popularne stają się hashtagi umożliwiające zadawanie piłkarzom pytań, na które ci później odpowiedzą. Nie zawsze jednak wszystko idzie po myśli organizatorów. Nasuwa mi się tu na myśl chociażby działanie Manchesteru United. Fani bardzo ostro zareagowali na możliwość zadania pytania Michaelowi Carrickowi. Wśród całkiem normalnych pojawiły się takie jak: „Kto jest najsłabszym piłkarzem w drużynie i dlaczego Cleverley?” czy „Próbowałeś kiedyś założyć koszulkę tyłem na przód, żeby w końcu podawać do przodu?”.

Tym razem na tapecie znalazł się zespół z niebieskiej części Manchesteru. City postanowiło z pomocą fanów przeprowadzić wywiad z Jesusem Navasem. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie użycie hashtagu… #AskJesus. (ang. „zapytaj Jezusa”). Oczywiście reakcja kibiców była natychmiastowa…

(Robię imprezę, ale nie mam za dużo kasy. Jeśli kupię kilka butelek wody, mógłbyś, no wiesz… zrobić swoje?)

Trzeba przyznać, że w niektórych wypadkach internauci naprawdę popisali się poczuciem humoru. Miejmy nadzieję, że równie pozytywnie przyjmie to sam Navas.

(Czy możesz dokonać cudu i sprawić, żeby Daley Blind (ang. blind – ślepy) znowu zaczął widzieć?)

Z drugiej strony spore słowa krytyki należą się marketingowcom City. Jeśli miało być śmiesznie, to im się udało. Nie zmienia to jednak faktu, że cała akcja zamiast ciekawych pytań przyniosła jedynie typowy dla internetu „trolling”. Życzymy powodzenia w przekopywaniu się przez te wszystkie tweety i wyszukaniu normalnych pytań.

https://twitter.com/Hesfivefootfour/status/493711058033713152

(Masz na imię Jesus i twoją mocną stroną są dośrodkowania. (ang. cross – krzyż, dośrodkowanie) Przypadek?)

(Możesz wytłumaczyć, czemu chodzisz po wodzie, ale „nurkujesz” na trawie?)

(Którego skrzydłowego woli Bóg – ciebie czy Mosesa?)

(Nakarmiłeś 5000 ludzi pięcioma bochenkami i dwoma rybami, więc dlaczego nie dałeś Yayi Toure tortu?)

Dodaj komentarz

Zapraszamy do kulturalnej dyskusji.

Najnowsze